Location

Choose a Date

Sun
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat

Choose a time slot

Details

×

Onze openingstijden

Klantservice openingstijden

Maandag

07:00 - 18:00

Dinsdag

07:00 - 18:00

Woensdag

07:00 - 18:00

Donderdag

07:00 - 18:00

Vrijdag 

07:00 - 18:00

Zaterdag

07:00 - 18:00

Zondag 

Gesloten

Showroom openingstijden

(Op dit moment wordt nog hard aan bouwen

Onze showroom adres is Werfweg 1-6, 8243 PG Lelystad.

Maandag

Gesloten

Dinsdag

Gesloten

Woensdag

Gesloten

Donderdag

Gesloten

Vrijdag 

Gesloten

Zaterdag

Gesloten

Zondag 

Gesloten

×
×

Montagevoorwaarden

Montagevoorwaarden voor ProDeuren

  • ProDeuren: ProDeuren, gevestigd te Amsterdam onder KvK nr. 73068551.
  • Klant: degene met wie ProDeuren een overeenkomst is aangegaan.
  • Partijen: ProDeuren en klant samen.
  • Montagediensten: De door Opdrachtnemer te leveren diensten zoals gespecificeerd in de offerte en/of opdrachtbevestiging.

Toepasselijkheid

  • Deze montagevoorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, opdrachten en overeenkomsten inzake de levering van montagediensten door ProDeuren.
  • Afwijkingen van deze montagevoorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover deze schriftelijk zijn bevestigd door ProDeuren.

Aanvaarding

  • Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt ProDeuren zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
  • Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt ProDeuren slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

Montage afspraak verplaatsen of annuleren

  • Indien de klant de montagedatum wil annuleren of verplaatsen, dan dient de klant dit minimaal 72 uur van tevoren door te geven aan ProDeuren. De klant kan dit telefonisch op werkdagen tussen 08:00 uur – 17:00 uur doorgeven via tefeloonnummer 085-1248878 of per e-mail naar klantenservice@prodeuren.nl
  • De klant moet binnen 72 uur aan ProDeuren doorgeven dat de montagedatum geannuleerd of verplaatst moet worden, anders is ProDeuren genoodzaakt om € 200,- incl. btw in rekening te brengen. Dit zijn de annuleringskosten die ProDeuren in rekening brengt bij de klant.

Aanbetaling en Betaling

  • De Opdrachtgever dient een volledige aanbetaling te doen bij het aangaan van de overeenkomst.
  • De totale betaling voor de montagediensten dient volledig te zijn voldaan voorafgaand aan de uitvoerdatum van de montagediensten.
  • Indien de betaling niet tijdig is ontvangen, is ProDeuren gerechtigd de uitvoering van de montagediensten op te schorten tot het volledige bedrag is voldaan.

Retentierecht

  • ProDeuren kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van ProDeuren heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  • De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan ProDeuren.
  • ProDeuren is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

Voorwaarden voor Montage

  • Er moet een persoon aanwezig zijn bij aankomst van de monteur om toegang te verschaffen en eventuele vragen te beantwoorden.
  • Elektra dient in de ruimte waarin de monteur uw product(en) monteerd beschikbaar zijn.
  • De Klant is verantwoordelijk voor voldoende parkeergelegenheid binnen een straal van 20 meter.
  • De ruimte waarin de montage moet plaatsvinden dient leeg en vrij toegankelijk te zijn.
  • De vloer moet afgewerkt zijn en het stucwerk dient gereed te zijn indien van toepassing.
  • De woning dient water- en winddicht te zijn.
  • Bij montage van kozijnen dient het kozijn vrij te zijn van stucafval, schroeven, kabels of andere obstakels. Indien bovenstaande zich ter hoogte van de te frezen kommen, sluitplaten en/of scharnieren bevinden, zullen de kosten van de vernielde mesjes in rekening gebracht worden.
  • Indien er stalen schroeven, bussen of pluggen ter plaatse van de inkrozingen (frezingen) in het kozijn aanwezig zijn, kan dit leiden tot meerwerk en zullen de extra kosten worden doorbelast.
  • Bij renovatie dienen alle scharnieren en sluitplaten te zijn verwijderd en eventueel te zijn dichtgezet.
  • De afmetingen van de sparing dienen overeen te komen met de opgegeven specificaties; indien dit niet het geval is, zal ProDeuren de verloren uren in rekening brengen.
  • De oude deuren/kozijnen worden door ProDeuren niet afgevoerd, tenzij dit vooraf is overeengekomen. Het afvoeren van de oude deuren/kozijn en verdere resten kunnen afgevoerd worden tegen een meerprijs.

Montagevoorwaarden op de Dag van Montage

  • De woning dient vrij toegankelijk te zijn voor de monteurs en hun gereedschap/materiaal.
  • Er moet iemand aanwezig zijn bij de Opdrachtgever op het afgesproken tijdstip. De monteur belt indien afgesproken 30 minuten voor aankomst.
  • De Klant is verantwoordelijk voor voldoende parkeergelegenheid binnen een straal van 20 meter.
  • De woning/verdieping dient geheel vrij toegankelijk te zijn.
  • Er dient iemand beschikbaar te zijn om de monteur te helpen met het verplaatsen van de deuren en/of kozijnen, tenzij anders afgesproken met ProDeuren.
  • Het stucwerk moet gereed zijn en de vochthuishouding moet in orde zijn (relatieve luchtvochtigheid 40-60%).
  • De temperatuur moet tussen de 14 en 20 graden zijn.
  • Vaste trappen naar verdiepingen moeten aanwezig zijn.
  • De sluitpot voor een dubbele deur wordt niet door Prodeuren in de vloer geboord.
  • Glas wordt los in de deur geleverd en moet nog worden gekit, tenzij anders vermeld.
  • Deurgarnituur wordt alleen gemonteerd indien door ProDeuren geleverd.
  • Voor hang- en sluitwerk geldt de fabrieksgarantie van 1 jaar.
  • Bij montage van taatsdeuren boren onze monteurs met zorgvuldigheid in vloer en plafond. Toch kan het voorkomen dat er een tegel of stucwerk beschadigd raakt; wij zijn hiervoor niet aansprakelijk.
  • Het aanlopen van deuren tegen plinten, architraven, plafond of vloer valt niet onder onze verantwoordelijkheid.
  • Na montage wordt de woning/verdieping veegschoon achtergelaten.
  • Wanneer de montage gereed is, dient de Klant aanwezig te zijn om alle deuren na te lopen. Vervolgens zal een opleveringsformulier worden ingevuld en ondertekend. Indien er niemand aanwezig is om deze controle uit te voeren, zullen wij de oplevering als akkoord beoordelen.
  • De specialist moet kunnen toegang hebben tot een toilet tijdens de montageservice.

Niet-Nakoming van Voorwaarden

  • Indien op de dag van inmeten of monteren niet aan een van bovenstaande punten is voldaan, behouden wij ons het recht voor de verloren uren in rekening te brengen.

Verzekering

  • De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
  • De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
  • De klant geeft op eerste verzoek van ProDeuren de polis van deze verzekeringen ter inzage.
  • Tenzij partijen uitdrukkelijk anders overeen zijn gekomen, is de klant gehouden op eigen kosten een CAR-verzekering af te sluiten en kan de klant geen aanspraak maken op vergoeding van eventuele schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt.
  • De klant geeft op eerste verzoek van ProDeuren de polis van deze verzekeringen ter inzage.
  • Tenzij partijen uitdrukkelijk anders overeen zijn gekomen, is de klant gehouden op eigen kosten een CAR-verzekering af te sluiten en kan de klant geen aanspraak maken op vergoeding van eventuele schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt.

Garantie

  • Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor ProDeuren enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Uitvoering van de Overeenkomst

  • ProDeuren voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  • ProDeuren heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  • De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.
  • Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat ProDeuren tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  • Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat ProDeuren tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

Informatieverstrekking door de Klant

  • De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan ProDeuren.
  • De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  • Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert ProDeuren de betreffende bescheiden.
  • Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door ProDeuren redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Vrijwaring

  • De klant vrijwaart ProDeuren tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door ProDeuren geleverde producten en/of diensten.

Klachten

  • De klant dient een door ProDeuren geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  • Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant ProDeuren daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  • Klant dienen ProDeuren uiterlijk binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  • De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat ProDeuren in staat is hierop adequaat te reageren.
  • De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  • Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat ProDeuren gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Ingebrekestelling

  • De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan ProDeuren.
  • Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling ProDeuren ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke Aansprakelijkheid Klant

  • Als ProDeuren een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan ProDeuren verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid ProDeuren

  • ProDeuren is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  • Indien ProDeuren aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  • ProDeuren is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  • Indien ProDeuren aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  • Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Vervaltermijn

  • Elk recht van de klant op schadevergoeding van ProDeuren vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Recht op Ontbinding

  • De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer ProDeuren toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
  • Is de nakoming van de verplichtingen door ProDeuren niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat ProDeuren in verzuim is.
  • ProDeuren heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien ProDeuren kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht

  • In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van ProDeuren in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan ProDeuren kan worden toegerekend in een van de wil van ProDeuren onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van ProDeuren kan worden verlangd.
  • Tot de in lid 1 genoemde overmacht situatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits-, internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  • Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor ProDeuren 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat ProDeuren er weer aan kan voldoen.
  • Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  • ProDeuren is in een overmacht situatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht toestand enig voordeel geniet.

Wijziging van de Overeenkomst

  • Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging Algemene Voorwaarden

  • ProDeuren is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  • Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  • Grote inhoudelijke wijzigingen zal ProDeuren zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  • Klant zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van Rechten

  • Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van ProDeuren.
  • Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen Nietigheid of Vernietigbaarheid

  • Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  • Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat ProDeuren bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had

Toepasselijk Recht en Bevoegde Rechter

  • Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  • De Nederlandse rechter in het arrondissement waar ProDeuren is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Als u vragen heeft over onze diensten

Winkelwagen
Teken in

Geen account nog niet?

Thuis
Wishlist
Mijn account
0 items Winkelwagen
Cookieconsent met Real Cookie Banner